• Cukier czyli biała trucizna

    Za oknem niezbyt przyjemna pogoda, wahania temperatury,  deszcz, brak słońca, wszystko to sprzyja powstawaniu  chorób.

    Jeżeli chcesz przeciwdziałać wszelkim stanom złego samopoczucia w naturalny sposób, czyli jedyny skuteczny – powinieneś czytać dalej.

    Nigdy wcześniej w historii spożycie cukru nie było tak duże. Ludzie często starają się, mają stresujące sytuacje, męczący dzień, ważne wydarzenie zajadają czymś potencjalnie dla nich dobrym, przeważnie czymś słodkim o dużej zawartości cukru. CUKIER niestety bardzo szybko uzależnia.

    Traktowanie go jako pożywienie to niestety duży błąd, ponieważ jest to związek chemiczny bardzo trudny do strawienia przez organizm. Ludzie nie są przystosowani do zjadania cukru w bardzo dużych ilościach, w jakiejkolwiek postaci: białej czy brązowej, sacharozy, laktozy, syropu kukurydzianego, miodu, syropu ryżowego i klonowego.

    CUKIER  TŁUMI  DZIAŁANIE  UKŁADU  ODPORNOŚCIOWEGO

    Zmusza trzustkę do wydzielania dużych ilości insuliny, która konieczna jest do jego rozłożenia. Idąc dalej, insulina pozostaje w krwiobiegu jeszcze długo po rozłożeniu cukru, co utrudnia przysadce mózgowej wydzielanie hormonu wzrostu. Hormon ten pełni funkcję głównego regulatora układu odpornościowego, a więc objadając się codziennie cukrem czeka nas prędzej czy później niedobór tego hormonu. Prowadzi to w konsekwencji do obniżenia odporności na skutek nieustannego nadmiaru insuliny we krwi. Rafinowany biały cukier traktowany jest przez układ odpornościowy jako obce ciało z uwagi na swoją nienaturalną strukturę chemiczną oraz obecność przemysłowych zanieczyszczeń powstałych w procesie przetwórczym. Cukier powoduje tym niepotrzebne reakcje obronne, osłabiając odporność organizmu.

    Jeżeli nadal podchodzisz do tematu z przymrużeniem oka, podam Ci jeszcze kilka argumentów.

    CUKIER PRZYCZYNIA SIĘ DO WYWOŁYWANIA WIELU CHORÓB I STANÓW DEGENERACYJNYCH

    Z łatwością może doprowadzić do cukrzycy. Dlaczego? Ponieważ cukier z odżywczego punktu widzenia jest „pusty”, przez co organizm przy jego rozkładzie jest zmuszony do pożyczania brakujących witamin i minerałów z własnych narządów i tkanek. Objadając się cukrem wyczerpujesz zapasy odżywcze organizmu. Z ostatnio przeprowadzonych badań, udowodniono że odpowiada on za próchnicę zębów nie tyle przez sam kontakt ze szkliwem, co przez wysysanie wapnia od wewnątrz. Cukier okrada nasz organizm z potasu i magnezu, które są tak niezbędne do prawidłowego funkcjonowania serca. Uszczuplenie przez cukier zapasu składników odżywczych może prowadzić do silnego łaknienia, ponieważ organizm chce uzupełnić swoją spiżarnię. W efekcie może prowadzić to do otyłości.

    U osób uzależnionych od cukru, w momencie jego odstawienia mogą się pojawić nawet symptomy odwykowe, czyli: zmęczenie, znużenie, depresja, niestałość nastrojów, bóle głowy i kończyn. Często nie zdajemy sobie sprawy, jak nieświadomie duże ilości cukru spożywamy. Jedna puszka napoju gazowanego może zawierać nawet 8 łyżeczek cukru.

    Mam nadzieję że świadomość o „twoim przyjacielu” wzrosła i nawet nie rezygnując z niego zupełnie, będziesz w stanie odmówić sobie teraz częściej słodkich zgubnych chwil.

     

Leave a reply

Cancel reply